ما برای انجام بهترین درمان دندانپزشکی برای همه بیمارانمان از تمام تجربه و هنر خود بهره می گیریم.

  • info@hakimtoos.ir
  • 05136055866

جراحی لثه

جراحی لثه

جراحی لثه که به عنوان جراحی پریودنتال نیز شناخته می شود، نوعی جراحی دندان است که توسط متخصصان دندانپزشکی مانند پریودنتیست ها و جراحان دهان انجام می شود . هدف این جراحی درمان عفونت های لثه، بازسازی استخوان آسیب دیده یا از دست رفته، رشد مجدد بافت لثه سالم، کاهش پاکت های پریودنتال و جلوگیری از از دست دادن استخوان و دندان است .

انواع مختلفی از جراحی لثه وجود دارد:

  1. جراحی فلپ : در این روش، برش های کوچکی در لثه ایجاد می شود تا بافت بلند شود. تارتار و باکتری های زیر آن حذف می شوند. پس از آن، لثه ها به عقب بخیه می شوند تا بافت به خوبی در اطراف دندان قرار گیرد 3 .
  1. پیوند استخوان : این روش شامل برداشتن استخوان از جای دیگری در بدن و ترکیب آن روی استخوان‌های فک برای جبران از دست دادن استخوان است. در صورتی که استخوان بدن فرد قابل استفاده نباشد، ممکن است از استخوان های مصنوعی نیز استفاده شود .
  1. جراحی پیوند لثه : در پیوند لثه، تکه‌ای از بافت از سقف دهان یا از بافت لثه سالم اطراف برداشته می‌شود. سپس پریودنتیست آن را به ناحیه ای که لثه های شما فرسوده شده است می چسباند .

شرایطی که جراحی لثه می تواند درمان کند شامل تحلیل لثه، التهاب لثه، پریودنتیت، ضربه به صورت و دلایل زیبایی است .

روند بهبودی پس از جراحی لثه شامل مراقبت‌های خانگی اختصاصی و درمان‌های حرفه‌ای مانند لیزر درمانی و جرم‌گیری و پلانینگ ریشه است . مهم است که توجه داشته باشید که روش خاص، آماده سازی و بهبودی می تواند بسته به شرایط فرد و نوع جراحی انجام شده متفاوت باشد 2 .

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

دفتر شرکت و مطب

05136055866

دفتر پژوهش

05137112717

تلفن همراه

09153115095