ما برای انجام بهترین درمان دندانپزشکی برای همه بیمارانمان از تمام تجربه و هنر خود بهره می گیریم.

  • info@hakimtoos.ir
  • 05136055866

پروتزهای متحرک

پروتزهای متحرک

پروتز متحرک دندان که به عنوان پروتز دندان متحرک یا پل دندان نیز شناخته می شود، درمانی شامل یک دستگاه خارجی برای جایگزینی دندان های از دست رفته و ساختارهای استخوانی که در طول زمان آتروفی شده اند می باشد . اینها وسایل دهانی هستند که دندان های مصنوعی را حمل می کنند و برای تمیز کردن راحت تر از دهان خارج می شوند .

روش قرار دادن بریج دندان شامل چندین مرحله 3 است :

  1. مطالعه مقدماتی : برای اطمینان از حداکثر اثربخشی و راحتی، معاینه کامل دهان و شرایط شخصی بیمار انجام می شود .
  2. آماده سازی دندان های پایه : دندان های مجاور شکاف (دندان های پایه) آماده می شوند. اینها ممکن است دندان های طبیعی یا ایمپلنت های دندانی شما باشند .
  3. قالب گیری : قالبی از دندان های آماده شده ساخته می شود و به آزمایشگاه دندانپزشکی فرستاده می شود تا بریج در آنجا ساخته شود .
  4. قرار دادن بریج موقت : یک پل موقت برای محافظت از دندان ها و لثه های در معرض دید در حین ساخت بریج قرار داده می شود .
  5. قرار دادن بریج : پس از آماده شدن بریج دندان، بریج موقت برداشته می شود و بریج جدید بر روی دندان های آماده شده تنظیم و قرار داده می شود .

چهار نوع بریج دندان وجود دارد 3 :

  1. پل های ثابت سنتی : رایج ترین نوع پل ها هستند. این شامل یک تاج در دو طرف دندان مصنوعی یا دندان (پونتیک) است .
  2. بریج های دندانی مریلند : اغلب برای جایگزینی دندان های جلویی استفاده می شود. به جای تاج، این نوع بریج دندان از چارچوب های چینی یا فلزی با “بال” استفاده می کند که در دو طرف شکاف به پشت دندان های شما چسبانده می شود .
  3. پل های پشتیبانی شده از ایمپلنت : برای هر دندان از دست رفته ای که در طی یک عمل جراحی در استخوان فک شما جاسازی شده است ، از ایمپلنت استفاده کنید .
  4. پل های کنسولی : زمانی که فقط یک طرف شکاف دارای دندان طبیعی باشد، پانتیک(ها) توسط یک تاج منفرد بر روی آن دندان طبیعی متصل می شود .

 

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

دفتر شرکت و مطب

05136055866

دفتر پژوهش

05137112717

تلفن همراه

09153115095